O projekcie:
Tytuł projektu: Kompleksowy program dostępności WSNoZ w Bydgoszczy
Okres realizacji: 01.10.2024 – 31.09.2027
Wartość projektu: 6 175 097,10 zł
Wartość dofinansowania: 5 989 844,18 zł.
Cel projektu:
Wzrost dostępności Wyższej Szkoły Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy i jej oferty do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi ze stanu zdrowia (studiujących, pracujących, współpracujących lub korzystających z oferty Uczelni) poprzez wsparcie zmian organizacyjnych na Uczelni, dostosowanie infrastruktury oraz obiektów Uczelni do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, uzupełnienie zasobów wspomagających dostępność komunikacji i informacji, dostosowanie systemów informatycznych ukierunkowanych na zapewnienie dostępności cyfrowej Uczelni, doposażenie Uczelni w sprzęt, aplikacje, oprogramowanie, zwiększające poziom dostępności zaplecza technologicznego Uczelni, opracowanie i wdrożenie procedur w celu zwiększenia jakości
i zakresu realizowanych przez Uczelnię działań w obszarze dostępności, rozszerzenie usług wspierających edukację mających na celu zapewnienie pełnego udziału w procesie kształcenia i realizacji badań naukowych dla osób ze szczególnymi potrzebami, realizację szkoleń prowadzących do wzrostu świadomości i kompetencji w obszarze niepełnosprawności u 90% osób spośród 207osób (162 K; 45M) objętych wsparciem.
Działania:
- wsparcie zmian organizacyjnych na Uczelni,
- dostosowanie infrastruktury oraz obiektów Uczelni do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami
- uzupełnienie zasobów wspomagających dostępność komunikacji i informacji
- dostosowanie systemów informatycznych ukierunkowanych na zapewnienie dostępności cyfrowej Uczelni
- doposażenie Uczelni w sprzęt, aplikacje, oprogramowanie, zwiększające poziom dostępności zaplecza technologicznego Uczelni
- opracowanie i wdrożenie procedur w celu zwiększenia jakości i zakresu realizowanych przez Uczelnię działań w obszarze dostępności
- rozszerzenie usług wspierających edukację mających na celu zapewnienie pełnego udziału w procesie kształcenia i realizacji badań naukowych dla osób ze szczególnymi potrzebami
- realizację szkoleń prowadzących do wzrostu świadomości i kompetencji w obszarze niepełnosprawności u 90% osób spośród 207 osób (162 K; 45M) objętych wsparciem
Efekty i rezultaty projektu:
Wzrost dostępności Wyższej Szkoły Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy poprzez wsparcie zmian organizacyjnych na Uczelni, dostosowanie infrastruktury oraz obiektów Uczelni do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, uzupełnienie zasobów wspomagających dostępność komunikacji i informacji, dostosowanie systemów informatycznych ukierunkowanych na zapewnienie dostępności cyfrowej Uczelni, doposażenie Uczelni w sprzęt, aplikacje, oprogramowanie, zwiększające poziom dostępności zaplecza technologicznego Uczelni, opracowanie i wdrożenie procedur w celu zwiększenia jakości i zakresu realizowanych przez Uczelnię działań w obszarze dostępności, rozszerzenie usług wspierających edukację mających na celu zapewnienie pełnego udziału w procesie kształcenia i realizacji badań
naukowych dla osób ze szczególnymi potrzebami, realizację szkoleń prowadzących do wzrostu świadomości i kompetencji w obszarze niepełnosprawności u 90% osób spośród 207 osób (162 K; 45M) objętych wsparciem.
Grupa docelowa:
GRUPĘ DOCELOWĄ stanowi Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy
DODATKOWI UCZESTNICY: 207 osób (162 K; 45 M) posiadających niską świadomość i/lub luki komp. w zakresie niepełnosprawności (weryfikacja za pomocą testów wiedzy na etapie rekrutacji) i należące do jednej z poniższych grup:
- 197 osób (155 K; 42 M) należących do kadry WSNoZ
- kierownicza: 12 os. (63% ogółu), w tym 3 prac. jednostki ds. dostępności
- admin. 50 osób (57% ogółu)
- dydakt.: 135 osób (35% ogółu)
- 10 przedstawicieli zinstytucjonalizowanych struktur studenckich na Uczelni (7 K; 3 M) POŚREDNIMI ODBIORCAMI tj. osobami, które skorzystają ze zmian będą wszyscy ci, do których kierowana będzie oferta uczelni, w tym studenci i kandydaci na studia w WSNoZ ze szczególnymi potrzebami.
Opis działań
- wsparcie zmian organizacyjnych na Uczelni,
- dostosowanie infrastruktury oraz obiektów Uczelni do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami poprzez zapewnienie dostępu do siedziby uczelni na poziomie +1 poprzez montaż obudowanej platformy zewnętrznej (dostęp na poziom+1), zapewnienie możliwości poruszania się wewnątrz siedziby między piętrami +1, +2, +3, dla osób z ograniczeniami poruszającymi się na wózkach inwalidzkich poprzez remont dźwigu windy wewnątrz budynku z sygnalizacją optyczną i dźwiękową umożliwiającą łatwą identyfikację, zarówno osobom niesłyszącym, jak i niewidomym, zapewnienie krzesła ewakuacyjnego,
- uzupełnienie zasobów wspomagających dostępność komunikacji i informacji poprzez zakup systemu dziekanatowego, systemu bibliotecznego, planów tyflograficznych, mobilnych pętli indukcyjnych typu: Echo Deskloop, mobilnych pętli indukcyjnych typu: Echo Port-A-Loop, Laptopów ultralekkich konwertowalnych (tj. z funkcją tabletu) na potrzeby obsługi osób ze szczególnymi potrzebami na potrzeby realizacji usług zdalnych z tłumaczem migowym, specjalistycznej klawiatury typu VisionBoard 2 przeznaczonej dla osób słabowidzących, zakup specjalistycznej myszy komputerowej, typu: SlimBlade Trackball,
- dostosowanie systemów informatycznych ukierunkowanych na zapewnienie dostępności cyfrowej Uczelni – strony internetowe Uczelni do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami zgodnie ze standardami WCAG,
- doposażenie Uczelni w sprzęt, aplikacje, oprogramowanie, zwiększające poziom dostępności zaplecza technologicznego Uczelni Zakup sprzętu jest niezbędny dla sprawnego funkcjonowania systemu dziekanatowego, zakup programu powiększająco – udźwiękawiającego, typu Fusion, Professional, będącego udogodnieniem dla osób ze szczególnymi potrzebami narządu wzroku, zakup syntezatora mowy, typu Loquendo, będącego udogodnieniem dla osób ze szczególnymi potrzebami narządu wzroku, zakup niezbędnej przenośnej kamery typu Pearl współpracującej z programem udźwiękawiającym i oprogramowaniem do przetwarzania tekstów drukowanych na mowę i zapewniającej niewidomym i niedowidzącym użytkownikom błyskawiczny. zakup niezbędnego urządzenia lektorskiego typu EasyReader II umożliwiającego osobom niewidomym oraz słabowidzącym, czytanie za pomocą bardzo realistycznego syntezatora mowy.
- opracowanie i wdrożenie procedur w celu zwiększenia jakości i zakresu realizowanych przez Uczelnię działań w obszarze dostępności
- rozszerzenie usług wspierających edukację mających na celu zapewnienie pełnego udziału w procesie kształcenia i realizacji badań naukowych dla osób ze szczególnymi potrzebami
- realizację szkoleń prowadzących do wzrostu świadomości i kompetencji w obszarze niepełnosprawności u 90% osób spośród 207 osób (162 K; 45M) oraz zakup symulatora VR, umożliwiającego poznanie odczuć osoby z ograniczeniami sprawności w ramach szkoleń
Partner
Projekt w ramach Ścieżki Rozwój, przygotowany i realizowany w Partnerstwie ze Stowarzyszeniem Centrum Niezależnego Życia (KRS 0000058676, NIP 8911438202, REGON 91093148700000
Strona internetowa Partnera: http://cnzsajgon.pl/
Uprzejmie informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
- poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
- skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.